Advertise

Saturday, August 3, 2013

Kita Semua Adalah "Bahan"

2 comments
Masa sebelum mengundi, handfon aku tak putus-putus terima SMS dan MMS bagitau suruh mengundi BN, siap keluar video ucapan dari Najib. Tak cukup waktu siang, tengah-tengah malam buta pun mereka hantar sampai mengganggu dan mengejutkan aku dari tidur. Ingatkan apa, siapa yang hantar SMS tengah-2 malam , rupanya si Najib merayu kat aku suruh undi Barisan Nasional. Mencarut la aku malam-malam buta tengah tidur bila buka mesej nampak muka Najib. Yang buat aku makin menyampah dan meluat, hantar content yang sama berulang kali. Apekejadahnya woii?

Masa dekat nak raya ni, 1 sms pun aku tak dapat dari Najib. Kurang-2 pun, hantar la sms ucap Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin.

Inilah bukti mereka hanya datang kepada kita masa terdesak. Kita ni ibarat melepas anjing anjing tersepit kat pagar besi. Bila kita dah lepaskan anjing tu, kita pulak dia gigit.

Lepas menang, harga barang naik. AES diteruskan, tarif elektrik naik, harga ayam naik dan segalanya naik. Taraf hidup aku makin merudum tak naik-naik.

2 Responses so far.

  1. Unknown says:

    biasanya orang ingat kita hanya saat butuh saja

  2. Unknown says:

    kebanyakan mengingat orang lain hanya saat ada perlu saja, komentar juga ya ke blog saya www.goocap.com

Leave a Reply

 
Mediaperak.net © 2013 mediaperak.net & Blogger. Supported by Mediaperak Perak

"Menggalas Harapan Rakyat"